Kan inte dekadensen komma till dig, får du åka till dekadensen - En natt i Polkastaden

Kompledigt från jobbet måndag-tisdag, eftersom jag jobbat järnet hela helgen i och med förbundsstämman. På vägen hem i söndags stannade jag till på Statoil i Gränna, kände längtan efter dekadens, och bestämde mig för att fort ta mig dit. Så, det första jag gör när jag vaknar vid lunchtid igår var att boka tågbiljetter t/r Gränna! DÄr går nämligen några av mina mest dekadenta vänner, Mathilda Cecilia och Karolina. Har verkligen saknat tilla, så den här chansen till dekadens var ett måste. Tågbyte i Nässjö, sprang upp till bolaget och handlade Minntu för jag insåg förstås att en Absolut Pears inte skulle räcka till dessa törstiga flickor.

Väl framme tillbringade vi kvällen med att spela lite Sanning & konsekvens (den elaka versionen) och fylla våra kroppar med den medhavda drycken, varvat med några Marlboro Light. Jag och Mathilda somnade efter ett hysteriskt drickande mitt i spelandet, men ack vad skönt dekandet det var att fly verkligheten på det lilla mys-internatet.

Cilia är för övrigt en av de mest dekadenta personerna jag känner, på ett bra sätt.

Polkaskolan <3
Anton

Kommentarer
Postat av: deni

bra jäva blogg! nästan så att den handlar om mig hehee

2008-12-15 @ 14:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0